reklama

Nie som lekár ani právnik, ale myslím, že to prežijem.

Alebo o tom, že každá práca má svoju hodnotu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Keď som sanáhodou stretla s jednou rodinou, ktorú tak zbežne poznáme, ako bývazvykom, snažila som sa o spoločenskú konverzáciu. Neviem ako k tomuprišlo, odrazu som bola oboznamovaná s budúcnosťou ich dcér.

„Tuto Janka budeprávnička a tuto Danka bude lekár alebo ekonóm. Ale skôr teda pani doktorka. Je to výhodné mať tovšetko takto v rodine."

Nuž, čo na tom,že pätnásťročná Janka sníva o tom, že bude veterinárka a má výnimočnýcit k zvieratám a šesťročná Danka ešte nevie ani písať, nieto čímchce byť. Ale budúcnosť už má rozhodnutú. Zalieva ma vlna vďačnosti voči mojimrodičom, ktorí ma netlačili do škôl a povolaní kvôli vlastným výhodáma tomu, že to znie dobre, ale umožnili mi študovať smer trochu exotickýa v našej spoločnosti ťažko nedocenený - psychológiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hej, psychológiousa to všetko začalo. Keď som stretla bývalú profesorku zo strednej školy, hneďsa ma pýtala:

„Zuzka, ako sa tidarí? Ty si na tom práve však?"

„Nie, napsychológii." Odpovedám a tvárim sa trošku pobavene, keďže podobnýchrozhovorov som si už užila dosť.

Chvíľka ticha...

...ticho začínabyť trápne.

„Aha, a ktoje to na tom práve, nevieš?"

Tu sa rozhovorzvyčajne zvrtne na niečo iné, ku psychológii sa nevraciame, pre istotu :-)

Druhým trápnymbodom diskusie s ľuďmi býva zvyčajne moja odpoveď na otázku, či popriškole pracujem. Keď odpoviem, že robím dobrovoľníčku v Centre Nádeja vyrábam šperky a bižutériu (a mám v tomto smere určitéašpirácie), zvyčajne sa rozhovor uberá jednou z dvoch línií:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Čo je Centrum Nádej? Keď poviem,že sa zaoberá pomocou obetiam domáceho násilia,zvyčajne vyjde z človeka niečo medzi „hmm" a „haaaa" a potom už nič.

  • Načo som teda študovala x rokov psychológiu, keď vyrábam šperky? Tu jedarmo vysvetľovať, že ma rovnako baví oboje a že je to super a že razsa mi to možno podarí nejak dobre skombinovať. Pre väčšinu ľudí už tápsychológia znie značne podivne, takže nejaká výroba šperkov a korálkovanie imznie ešte oveľa podradnejšie. Takže moja odpoveď väčšinou znie: „Lebo vysokáškola korálková neexistuje."

Teraz som poškole a hľadám prácu, tak uvidíme čo z toho vzíde... ale obávam sa, žetohto „spoločenského znemožnenia" sa tak ľahko nezbavím ;-)

Neviem ako toberiete vy, ale ja si vážim každého pracujúceho človeka, ktorý svoju prácu robípoctivo a poriadne. Je mi jedno, či chodí v obleku, bielom pláštialebo montérkach. Obdivujem ľudí, ktorý odvádzajú kvalitnú prácu. Obdivujemvšetkých, čo rozoznajú tie mini-pidi-čiastočky a čipy a neviem čovšetko a urobia z nich nejakú užitočnú mašinku. Obdivujem ľudímanuálne pracujúcich, keďže sama som slabá ako mucha a kýcham užz 0,5 zrniečka prachu. Viem, že v prirodzenom výbere by obstáli onia ja by som už bola dávno niekde padla za obeť ako najslabší člen. Obdivujem ľudí, čo pracujú s ľuďmia dokážu si pri tom zachovať úsmev na tvári a milé slovo, lebo viem,že to je vážne makačka. Obdivujem tvorivých ľudí, ktorí svojimi nápadmi posúvajú,spríjemňujú či skrášľujú svet. Nie jedôležité ako niečo znie alebo vyzerá... ale aké výsledky po sebe zanechámea aký pocit z toho máme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Nič protilekárom a právnikom ;-)

Zuzana Koščová

Zuzana Koščová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Taká celkom obyčajná, šťastne vydatá, tvorivá, psychologicky založená i študovaná, umeniu sa venujúca, zo života sa väčšinu dní radujúca... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu